Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

Γενιά X

Την ονόμασαν Generation X μια γενιά που έκλεισε τα 40 χρόνια της γνήσιο τεκνό της τηλεόρασης, των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και του Internet. Κι όμως οι εκπρόσωποί της απεχθάνονται τις ταμπέλες και όλα όσα βρήκαν απο τους γονείς τους. Η αλήθεια είναι πως δεν βρήκαν και λίγα. Σήμερα αναζητά τους τελευταίους παραδείσους αυτού του πλανήτη να 'ναι μακριά απο την εμπορευματοποίηση και την αστική ζούγκλα.(Οι επιπτώσεις κάθε κλάδου αναλυτικά)

Internet: Ένα παγκόσμιο χωριό

Άλλαξε τη ζωή με πολλούς τρόπους. Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης με τα εργαλεία που μας διαθέτει μπορούμε να δημιουργήσουμε το εικονικό μας "σπίτι". Η επανάσταση που έφερε στις ανθρώπινες σχέσεις συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς διχάζοντας τους επιστήμονες. Επίσης αναφέρουν για εφήβους κολλημένους στο διαδίκτυο αναπτύσσοντας έτσι επιθετικές συμπεριφορές. Κάποιοι άλλοι για κοινωνική απομόνωση που φέρνει τον κόσμο αντιμέτωπο με εικονικούς ξένους(αντί πραγματικών φίλων). Σήμερα οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει δημόσιο θέαμα (Big Brother).

Τηλεόραση: Η γνήσια αποβλάκωση και ο βομβαρδισμός της διαφήμισης

Η πιο λαοφιλής εφεύρεση του 20ου αιώνα. Με τις τηλεθεάσεις να έχουν πάρει την κατιούσα και το ποιοτικό επίπεδο να βρίσκει πάτο. Συναντά για πρώτη φορά τον φοβερότερο εχθρό της το Internet που όλοι ήταν σίγουροι οτι θα χάσει την αίγλη της που κρατούσε με νύχια και διαφημίσεις. Για να μη χάσουν την αίγλη επένδυσαν τεράστια χρηματικά ποσά στη διάσημη ρήση (στο μέλλον ο καθένας θα είναι διάσημος για 15 λεπτά). Έτσι άνοιξαν τη δεκαετία 2000 κάθε είδος ριάλιτι όπως επιβίωσης μαγειρικής, μόδας κ.α γεννώντας μία γενιά ριάλιτι καθηλώνοντας εκατομμύρια κόσμο. Δεν τελείωσαν ως εκεί ακόμη έφτιαξαν τηλεοπτικές σειρές χτυπώντας την 7η τέχνη (κινηματογράφος) που έγινε μανία καθηλώνοντας τον κόσμο στο prime time της τηλεόρασης. Οι διαφημίσεις σήμερα βομβαρδίζουν τα Μ.Μ.Ε στους δρόμους στα κτίρια και τον Παγκόσμιο Ιστό. Επιβάλλει τις βουλήσεις του ανθρώπου σε κοινωνικό και ατομικό επίπεδο. Όπως είπε ένας σοφός άνθρωπος (Βομβαρδιζόμαστε συνεχώς με διαφημίσεις που ισχυρίζονται ότι οι ανάγκες μας για αγάπη, ασφάλεια και ποιότητα ζωής μπορούν να ικανοποιηθούν με αγορά κάποιων προϊόντων. Γνωρίζουμε βέβαια ότι αυτό είναι λάθος, αλλά το ακούμε συνέχεια που στο τέλος όλοι συνηθίζουμε στην ιδέα ότι να αγοράζεις σου κάνει καλό). Έτσι καταλήγουμε αύξηση αναγκών και σπατάλη χρημάτων σε άχρηστα πράγματα.

Ηλεκτρονικά Παιχνίδια: ό,τι πιο άχρηστο

Δε προσφέρει τίποτα μονό αρνητικά με εξαιρέσεις. Αυτά που προσφέρει είναι τα εξής ανωφελή απώλεια χρόνο, παθητικοποιούν και μηχανοποιούν τη σκέψη, αμβλύνουν την κρίση, πιο επιθετικές συμπεριφορές και τέλος καλλιεργούν την εσωστρέφεια, τον απομονωτισμό και εμποδίζουν την επικοινωνία. Τα θετικά που έχει είναι τρία μόνο καλύτερη ορατότητα το βράδυ καλλιέργεια της φαντασίας και ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου